Ročníková práce

 

 

Berme tuto práci jako experiment :o)
Letos završíme 3.rok našeho společného daltonského putování
a třešničkou na dortu by měla být právě ročníková práce.
V ní by každý jeden z nás měl zúročit všechny doposud získané daltonské dovednosti.
 
Proč kladu důraz zrovna na slovo daltonské?
Z velmi prostého důvodu.
Daltonská výuka je motivující, rozvíjející,
umožňující dětem získání spousty zajímavých dovedností,
které postupně vytvářejí nádhernou mozaiku vzdělaného člověka moderního světa.
 
Mezi ony dovednosti patří mimo jiné
zodpovědná práce s vlastním časovým harmonogramem,
řešení úkolů propojených s reálnými situacemi,
často se díky svým prezentacím děti
stávají našimi tutory - učiteli, trenéry, průvodci...,
získávají tedy zkušenosti na poli komunikačním...,
musí se vypořádat s různými badatelskými problémy....
a toto jsou jen střípky možností, které jsou k dispozici daltoňákům.
 
Každý z nás se v tuto chvíli pohybuje na určitém stupni rozvoje těchto dovedností,
a proto budu s dětmi individuálně uzavírat dohody
s podrobnými požadavky na vypracování této ročníkové práce.
 
Témata se budou pohybovat napříč různými oblastmi zájmu dětí.
Žádné z nich se nebude opakovat.
Návrhy společně prodiskutujeme a vybereme ty nejlepší.
Stejně tak budou mít děti možnost vybrat si téma samy nebo z mého seznamu.
 
Já budu v roli poradce dětí, co se týče samotného vytváření projektu.
Děti mi mohou rozpracované části donést, společně je projdeme,
vymyslíme další možnosti a nebo provedeme případné úpravy či opravy.
Nemohu být žel odborníkem pro všechna tématech,
a tak budou děti potřebovat i svého odborného poradce.
Téma práce i jméno odborného poradce mi děti oznámí do 1.11.2011.
 
Zda budeme projekt zpracovávat na samostatné archy nebo do speciálního sešitu,
nechávám otevřené pro naši diskuzi s dětmi.
Zda budou psát rukou a nebo v textovém editoru (word a podobně),
nechávám na jejich diskuzi s vámi.
V každém případě bude text doplněn o kresby, nalepené obrázky, fotografie....
 
Rozsah práce...
...poměrně důležité téma,
které sousvisí s individuální dohodou mezi mnou a konkrétní osobou.
Až bude dohoda uzavřena, určitě se o ní dozvíte.
 
Termín odevzdání.
Svůj projekt mohou děti zpracovávat do 15.května 2012.
 
V červnu je totiž bude čekat prezentace a obhajoba práce.
V krátkosti popovídají o svém projektu.
Zhodnotí svou práci, pokud si vytvoří přílohy
- plakát, 3D model, hra, kvíz...- využijí je u své slovní prezentace.
Poté jim mohou být položeny otázky, posluchači a nebo přísedícími v komisi/porotě.
Svými odpověďmi a reakcemi prokáží, že se v tématu orientují.
 
Ještě zvážíme společně s dětmi,
zda to bude obhajoba veřejná a nebo jen v našem třídním kruhu.
 
Za svou práci a obhajobu mohou získat až 30 daltonských bodů.
 

 
Na slavnostní inauguraci jim bude poté udělen titul
"Daltonský učedník" nebo "Daltonský tovaryš".
O čemž rozhodne úspěšnost absolvování tohoto tříletého daltonského cyklu.
 
Věřím tomu, že v tuto chvíli se v hlavách mnoha mých daltonských rodičů
rozjíždějí návrhy různých témat :o)
Zkuste nejprve nechat potrápit děti a diskutujte nad tématy společně.
Někteří budou vaši pomoc potřebovat více a jiní zase méně.
Jen prosím nezapomeňte, že to stále zůstává jejich práce :o)
Děkuji a vydržte.
 
V červnu vás čeká rozechvělý hlas, nervozita a pýcha
nad prvním obrovským školním úspěchem vašeho dítěte.
Až budete po mnoha letech se slzami radosti oslavovat
učňovské zkoušky, maturitu nebo státnice,
určitě si vzpomenete na 1.titul svých ratolestí
a na hrdost, která se tehdy odrážela v jejich očích:o)))
 
A.Š.

POZOR, POZOR!!!

 

NA VĚDOMOST SE VŠEM DÁVÁ,

ŽE SI DĚTI ZAPSALY SVÁ TÉMATA I PORADCE.

SAMI MŮŽETE POSOUDIT, JAK NÁROČNÁ JSOU.