Vědomostní kolotoč

22.11.2011 15:19

 

 

 

VĚDOMOSTNÍ KOLOTOČ se skládá ze  šesti skupinových činností.
Je vytvořený tak, aby děti při práci zapojily co nejvíce smyslů.
A bez perfektní spolupráce by výsledek nemusel být zrovna povzbudivý.
 
RULETA bylo místo, kde jsme si podle vytočeného písmena vytvářeli větu
a to jen ze slov začínajících na toto písmeno.
Nejdelší větu s daným písmenem si děti zapsaly do sešitu
a její tvůrce obdržel pet víčko.
Za tři víčka mohl získat hráč jednu moudrou sovu.
 
Objevovaly se věty :o)...
Martin maluje malý mrak. Zuzana Zubová zdobila zebru.
Udice upustila úhoře. Oliver opakuje oznámení o oslavě.
Pěkný Pavel pije pod postelí pivo Pardál. Kozla Kryšpína krotí krutý krotitel kozlů.
Petr píše psacím písmem po papíru.

 

U PYRAMID jsme počítali příklady.
Znali jsme pouze základnu a zbytek jsme dopočítávali.
 
Díky PÍSMENKOVÉMU ŠNEKOVI jsme si procvičili slovní druhy.
Házeli jsme kostkou a postupovali o daný počet kroků.
Hráč musel říct slovo na písmenko, ne kterém zůstal stát
a zároveň určit jeho slovní druh.
Pokud se spletl, vrátil se zpátky na místo odkud vyjížděl.
Určil-li vše správně, zůstal na políčku stát a všichni si slovo zapsali do sešitu.
Při rozporuplných tvrzeních o slovních druzích,
děti mohly využít Slovník spisovné češtiny.
 
Ve skupině  názvem TÝDENNÍ PLÁN si děti mohly vybrat kterýkoliv úkol
a vypracovat si ho. Řídily se vlastním rozvržením učiva.
 
KARETNÍ MÍSTO se setkalo s velkým zájmem :o)
Děti za pomocí výběru žolíkových karet procvičovaly matematické dovednosti
a snažily se trumfnout své spoluhráče.
Jejich úkolem bylo dosadit mezi své karty (5-10) taková znaménka,
aby výsledek měl co nejvyšší hodnotu.
Pokud se jim to podařilo, získaly víčko a opět je za tři víčka čekala jedna moudrá sova.
Ve druhé fázi mohl kdokoliv vyzvat vítěze na souboj a pokusit se získat víčko.
Jeho úkolem bylo vložit vítězi mezi karty taková znaménka, aby výsledek byl co nejnižší.
A protože nám jsou blízké teploměrové příklady,
často se hráči dostávali i do záporných hodnot.
 
Posledním a také vítaným stanovištěm byla INTERAKTIVNÍ TABULE,
kde jsem společně s dětmi procvičovala vyjmenovaná slova po Z a B.
Občas jsme zabrousili také mezi ostatní vyjmenovaná slova.
Vyhledávali jsme ve Slovníku spisovné češtiny významy slov
nám neznámých (bryčka, bystřina, kabinet, býlí...).
Až jsem byla spokojená s prací své skupiny,
pustila jsem anglickou píseň a děti za zpěvu :o) přecházely do následující skupiny.
Když píseň skončila, měly se už věnovat dalšímu úkolu.
 
Vědomostní kolotoč nám naplnil celý den,
ale činnostmi zábavnými, náročnými a zároveň poučnými.
 
A.Š.