Stará řemesla

29.02.2012 19:12

 

 

 

Nastal čas řemesel...

 

Opět jsme se vydali do Domova pro seniory na naše pravidelné setkání.
A jak jsme si slíbili už před Vánoci, mělo se týkat naší řemeslnické zručnosti.
Po narozeninových přáních několika seniorům
a krásné Jessičině písni jsme se pustili do práce.
 
Nejprve jsme se rozdělili do dvou družstev, samozřejmě míchaných,
a dali jsme pořádně zabrat našim mozkovým buňkám.
U prezentace o starých řemeslech měly skupiny správně určit povolání,
které osoby na jednotlivých snímcích představovaly.
Byl to boj téměř nerozhodný,
ale nakonec zvítězilo holčičí družstvo
a získalo krásný "Řemeslnický pohár".

 

 

A pak jsme se dostali k vrcholu našeho programu a to k samotným činnostem.
Pánové si pro nás připravili náčiní,
které se kdysi běžně našlo v každé dílně.

 

 

A nejen připravili, ale také klukům vysvětlovali,
jak se s ním zachází a k čemu se používá
- hoblíky, zámky, srp, kosu, brousek, břitvu, řemen, šídlo...
 
Dámy měly připraveny jehlice, vlnu, jehly, nitě
- děvčata háčkovala, pletla, vyšívala a také paličkovala.

 

 

Děti se pak přirozeně promíchaly,
takže si mužské činnosti vyzkoušely holky
a ty ženské zase kluci.
 
Krásné bylo, když ostatním seniorům zvědavost nedala
a sami se přišli k pracovním stolům podívat
a vyptávali se svých kolegů stejně jako děti.
A dokonce si sami vyzkoušeli některé činnosti.
 
Jak zhodnotit toto setkání?
Možná stačí, když řeknu, že nechtěli končit Junioři, ani Senioři :o)
Ale čas neúprosně běžel a bylo potřeba vrátit místnosti vzhled jídelny.
Jen ta hromádka hoblin na podlaze připomínala truhlářské nadšení :o).
 
K oboustranné radosti jsme se dohodli,
že vše zopakujeme až se tráva zazelená a trochu povyroste,
abychom mohli vyzkoušet nabroušené kosy a srpy.
Pan Stašek dokonce slíbil, že donese motor z motorky
a společně s klukama ho rozeberou a zase složí :o))
 
Nadšení doslova čiší z fotografií i vloženého videa a to bez ohledu na věk.
Škoda, že tam vždy nemůžete být s námi.
 
A.Š.
 

 

 

Stará řemesla

Uff

AndreaŠ. | 01.03.2012

Jak vidno, nadšení dětí bylo tak veliké, že se z hlav mnohých vykouřila všechna či většina gramatických pravidel. Napravíme, opravíme, prozatím se veeelmi omlouváme.

Senioři

Anička Tomiczkova | 01.03.2012

U senioru mě to bavilo hlavně to šití jessica tam spívala 3 kočky spolu jdou.Naučila jsem se trochu plést a šít.Rozdělily jsme se do dvou skupin holky a kluci.hrály jsme hry jeden pán měl narozeniny a brečel jak dostal kitku. Paní Iza a pani učitelka to dobře naplanovaly.U senijoru mě to bavilo:-)mooooc se nám to líbylo a chtěli by sme tam jít znova.senijoři jsou staří lidé.hladí nás a potřesou nám rukama.jsou na nás moooooc hodní

senior a junior

Natálie Velasová | 01.03.2012

Moc se mi to líbilo chtěla bych tam jít ještě jednou,naučila jsem se tam pletla šálu a řekla bych že my to docela šlo.Taky mě bavila jedna hra.Bily na nás hodní,a srandovní.Řekla bych že si to dobře naplánovali :-)

Senioři

katka | 01.03.2012

U seniorů se mi moc líbilo.Ze začátku jsme hráli jednu řemeslnickou hru a ta mě dost bavyla.Pak jsme se učily třeba:Vyšívaní,Pletení,Paličkování a háčkování.Mě nejvíc baví:Vyšívaní.Pak jsem šla skusit klučičí věci a tam mě bavilo všechno.No prostě bylo to super.

senioři

šárka | 01.03.2012

bili jsme u seniorú a tam jsme dělali jednu soutěš a ta soutěš se hrála tak že jsme bili rozděleni do dvou skupin na kluki a kolky,měli jsme na stole kartički a na nich bili napsané povolání.k tomu jsme měli obrázky.a museli jsme hádat co se tam dělá.potom jsme si to kontrolovali a holky vihráli pohár.kluci měli 5chib a holky měli4 chibi.potom nás naučili tkát,šít,paličkovat.a háčkovat.to bili holčičí věci.a klučikčí věci bili hoblovat šroubovat dělat díri do dřeva.na konec jsme dostali bebe-dobré ráno.čokoládove

senioři

Adélka | 01.03.2012

moc se mi tam líbilo.rozdělili jsme se do dvou skupin holky a kluci a paní učitelka nám ukazovala obrázky a my jsme museli hádat co tam dělají a vyhrali holky,vyhrali jsme hezký pohár.A potom nas senioři učili,paličkovat,háčkovat a vyšívat.nejvíc mě bavilo vyšíváni.ale klučiči práce se mi zdala lehčí než holčiči.a potom na konci jsme dostali bebe:o) :o)

stará řemesla

jessica | 01.03.2012

moc se mi to líbilo .nejdřív nám ukazovali stará řemesla a my jsme je měli uhodnout. byli jsme rozdělení do dvou skupin.kluci proti holkám vyhrali jsme! dostali jsme pohár, byl krásný.měli jsme čtři chyby kluci pět. pak jsme si mohli skusit řemesla která tam byli. prvně jsem si skusila pletací jehlice pak jsem si skusila paličkování nakonec jsem si skusila mužské řemesla ,zdá se mi že mužské řemesla byli lehčí než dámské.už se těším na další setkání se seniory :o)

senioři

Bedřich Pniok | 01.03.2012

Ve středu 29.2.jsme šli do domova seniorů tak mě to bavylo protože jsme skoušeli věci které dělali ti senioři jak byly malý mě se nejvíc vyšívání a chtělbych to mít doma.

Senioři

Jindra | 01.03.2012

U seniorů to bylo super, protože tam byla deska a hádali jsme řemesla. Na té desce jsme dělali různé věci. například bouchali, dělali díry, hoblovali jsme, bouchali jsme kladívkem do šroubováku a jiné věci. strašně mě to bavilo. Senioři měli narozeniny. Ale jen nějaký senior.

stará řemesla

Dominik | 01.03.2012

Bylo to super a hodně jsem se dozvěděl o řemeslech

stará řemesla

olík | 01.03.2012

líbylo se mi to protože jsem si tam vyskoušel řemesla co neznám,ale nejvíc mě ke konci bavylo vyšívaní.ale na začátku jsme byly rozděleni do dvou skupin a měly jsme takový kvíz,a dělaly jsme to tak že dataprojektor ukazoval na tabuly nějaký obrázek řemesla a měly jsme k němu přyřadit kartičku kde píše to řemeslo co je na tabuli.prostě to bylo super.

Přidat nový příspěvek