Arteterapie

24.04.2012 21:11

 

 

Naším dalším setkáním se vztah mezi Juniory a Seniory
opět posunul o velký kus dopředu.
Vždy si postesknu, že je velká škoda,
že nemůžete být všichni s námi,
protože ta atmosféra se nedá popsat slovy, ta se musí vidět.
 
Tentokrát jsme s sebou vzali i naše předškoláčky z Firemní školky
a ti všem oslavencům zazpívali krásné písničky.
Abychom ten kopec, který dělí naší školu od Domova pro Seniory doslova vyběhli,
vzali jsme Komeňáčky mezi sebe.
A věřte nevěřte, každá trojice se tak rozpovídala,
že jsme nahoře byli za 10 minut :o)
Až paní učitleka Bětka nevěřícně koukala.
Už to, že jsme se tam nahrnuli jako velká voda,
rozzářilo obličeje všech seniorů.
 
Co bylo naším úkolem?
Propojit svět Juniorů a Seniorů zase o kousek víc.
A povedlo se to nad naše očekávání.
Přála bych Vám slyšet rozhovory u jednotlivých stolů.
Z devítiletých dětí se stali maminky a tatínkové,
kteří s láskou, trpělivostí, péčí a starostlivostí 
povzbuzovali a podporovali své osmdesátileté i devadesátileté děti.
A hlavně nedali se jen tak odbýt slovy nechci, neumím, zkazím to, nedokážu...
Dokázali to skoro všichni, bavili se u toho, byli nadšení,
soustředění na stříhání, vymýšleli nesmysly přesně jako děti :o)
 
Nakonec jsme si v jídelně všichni posílali vlaštovky,
které vyrobil pan Havlásek, paní Olga a paní Hilda.
U koho přistála, zase ji poslal dál a bylo fuk,
jestli jsem devadesátiletá nebo devítiletá holka či kluk :o)
 
Myslím si, že až si přečtete, co si o všem myslí naše děti,
určitě mi dáte za pravdu, že naše setkávání mají smysl...
 
Za seniory bych použila slova paní Drahušky:
"Děkuji, tak se mi to líbilo! A kdy zase příjdete? Až za měsíc?"
 
A.Š.

 

 

 

 

 

Co na to říkám...

malování

JINDRA | 24.04.2012

Dům Seniorů se mi líbil. Když jsme přišli, museli jsme si najít svůj stůl. Seděli jsme s Františkem Moravcem, Staškem a Vitoldem. Vyhlašovali pána nebo paní, kdo měl narozeniny. Malovali jsme od Staška rodný dům.A malovali jsme tam dalších spoustu věcí. Moc se mi to líbilo. Taky jsem jedl dobrý zákusek, protože mi to dovolili. Nakonec jsme dostali za dobrou práci bonbony.

dnešek

ŠIMON | 24.04.2012

Spolupráce se seniory se mi líbila. Malovali jsme na papír různé obrázky. Někteří i lepili různé obrázky. Někteří kreslili - květiny, domy, nebe, les a tak dále. Pak jsem dokončili obrázky, sbalili se a šli jsme zpátky do školy.

malování

NATY | 24.04.2012

Senior a Junior se mi moc líbil. Se Sárou jsme zjistili jméno jedné paní a ta se taky jmenovala Natálie, ale příjmení si už nepamatuji. Taky jsme kreslili a vybarvovali. My se Sárou jsme se zeptaly jedné paní, jestli můžeme nakreslit oblohu a ona nám řekla, že nemůžeme, protože to je její. A přitom to byla skupinová práce! Taky tam měli někteří narozeniny a děti ze školky jim zpívaly.

super

KATKA | 24.04.2012

Dnes to u seniorů bylo super! Nejdřív jsme popřáli oslavencům a pak jsme s nimi kreslili a vybarvovali. U našeho stolu vůbec nikdo nechtěl kreslit ani vybarvovat. Ale jedné paní jsme daly tužku do ruky a ona kreslila sluníčko. Jo, jmenovala se Maruška. Pak tam byl ještě jeden pán, jenomže nevím , jak se jmenuje :o( Tak a teď zpátky k tomu, co jsme dělali. Já jsem udělala kytku, která stála ve vodě a Anička hříbky. Na jednom hříbku bylo jablko. To napadlo jednu paní. Jenomže to už taky nevím, jak se jmenuje. A dalšími větami to už nedokážu vysvětlit. Tak Ahój!!!

pěkné

JESSICA | 24.04.2012

Moc se mi tam líbilo. Byla tam moc pěkná písnička. Paní Olga Valková pořád pracovala. Kdysi to byla paní učitelka. Paní Hildegarda Rozkošná udělala obraz Pikaso. Moc se jí to povedlo. Paní Janička měla narozeniny a vybarvila koně. Pán, který dělal tytyty a dělal, že chová miminko, udělal vlaštovku. A pak tam byla paní, která dala jméno koníkovi. Jmenoval se Šemík. Nakonec jsme se rozloučili a šli jsme do školy. Byla tam taková sranda, že jsem se málem rozesmála.

moc mě to potěšilo

ŠÁRKA | 27.04.2012

Byli jsme u seniorů. Moc mě to potěšilo. Byla tam i školka. Měli tam krásné vystoupení. Měli jsme tam program. Bylo to malování. Byla tam puštěná písnička a my jsme museli podle toho malovat a zapojit do malování i seniory. Já si pamatuju jenom jednou jméno - Anička. Ona nám dala s Aďou veliký čokoládový bonbon. Moc mi chutnal. My jsme nakreslily tři obrázky. Jedna paní tam nakreslila krásného králíka,který běhal.

líbilo

BÉĎA | 27.04.2012

V Domově Seniorů se mi to hodně líbilo. Když jsme tam byli, tak nejdříve nám školka něco zazpívala a oslavovaly se narozeniny seniorů. Když se dorozdávaly dárky, tak jsme se seniory malovali a vyráběli a stříhali. Já jsem pomáhal paní Marušce kreslit obrázek. Paní Maruška mi pak dala svůj dortík, protože jsem byl hodný.

úžasné

PETR | 27.04.2012

Spolupráce mezi Seniory a Juniory je úžasná! A zato vděčím paní učitelce jménem Andrea Štemberková. Dnešek se mi hodně líbil a byla to úžasná příležitost, jak se sblížit s panem Polokem. A Olík ten se s ním také seznámil. Pan Polok sice říkal, že neumí malovat, ale jak jsem ho do toho zapojili, makal jako drak. A přitom jsme fajn pokecali.

bavilo mě kreslit

DANEK | 27.04.2012

Moc se mi tam líbilo. Bavilo mě s němi kreslit. Já a Nikolas jsme kreslili s paní Irenkou. Paní Irenka řekla, že nám ten obrázek pokazí, ale kreslila nádherně. Pak jsme obrázky pověsili na výstavu. Moc se mi to líbilo a už se těším na další setkání se seniory.

poznala jsem jednu babičku...

ANIČKA | 27.04.2012

Den se Seniory mě bavil. Poznala jsem tam jednu babičku, která se jmenuje tak jako já Anna. V naší skupině byl i jeden pán. Byl postižený a už jsem zapomněla, jak se jmenuje. Seniorům, kteří mají narozeniny, šla s námi zazpívat i zatančit naše školka. Mooooc se mi to líbilo. Poznala jsem Haničku, která má 6 let a taky Klárku a ta má taky 6 let.Klárka byla moc užvaněná a Hanička se zase styděla. Jak školkáčci odešli, tak jsme si začali malovat. Byla tam i paní Olga. Ta byla v naší skupině. Mně se zdá, že paní Iza je obrovitánská.

akce u seniorů

OLÍK | 27.04.2012

Akce u seniorů mě bavila. Byl jsem ve skupině s panem Polokem a s kamrádem Péťou. Dobře jsme si rozumněli a komunikovali jsme spolu. Pan Polok je velmi milý a mám ho rád. Měli jsme namalovat obrázek. My jsme namalovali Červenou Karkulku. Kdybych ten den měl popsat jedním slovem, tak bych řekl VÝBORNÉ.

hezké

NIK P. | 27.04.2012

Bylo to hezké a nejvíc se mi líbila spolupráce s panem Staškem a panem Moraviecem. Byl to hezký obrázek. Pan Stašek nakreslil pěkný dům, kde bydlel a pan Moraviec zase stromy.

oslava narozenin

KIKOŠ | 27.04.2012

Bylo to dobré. Umím už kreslit a bavilo mě to. Ale už nevím, jak se jmenuje ta paní. Ale možná se jmenovala Simona. Nakreslili jsme psa, slunko, hory, mrak, trávu, kytku a strom. Paní Iza na konci házela vlaštovky.

strašně se mi to líbilo

SÁRA | 27.04.2012

Dům seniorů se mi strašně líbil! Museli jsme tam kreslit. Moc mě to bavilo. Byla tam školka. Oni nám představili taneček. Bylo to úžasné!! Moc jsem tam nic nedělala, ale pak jsem už pracovala. Jedna paní se nám představila. Jmenovala se Natálka a byla hodná. Moc mě to tam bavilo!! Jsou na nás moc hodní! Nakonec jsme dostali bonbonky.

seznámil jsem se...

RÍŠA | 27.04.2012

V domově seniorů se mi to líbilo. Seznámil jsem se s panem Milanem, který mluvil slovensky a s paní Liduškou, která nám pomáhala kreslit květiny. Nakreslili jsme basu a vesničku. Já s Domíkem jsme vybarvovali a stříhali barevné papíry, které jsme lepili k base. Když jsme skončili, dlouho jsme uklízeli a pak šli do školy.

pan Stašek

KUBA | 27.04.2012

Pan Stašek byl skvělý. I pan Moraviec. Pan Stašek kreslil dům, kde se narodil. Jeden senior viděl rozmazaně. Je to smůla :o( Kreslili jsme potůček a trávu a dokonce panáčka, jak ji sekal. Kreslili jsme červené blesky. Bylo to super.

u seniorů se mi líbilo

DOMÍK | 27.04.2012

U seniorů se mi moc líbilo. Seznámil jsem se s panem Milanem, který mluvil slovensky a s paní Liduškou, která nám pomáhala kreslit. Kreslili jsme vesnici a basu. Já jsem vybarvoval a stříhal s Ríšou. Už se těším k seniorům.

zažila jsem dobrodružství

AĎA | 27.04.2012

Moc se mi tam líbilo. Zažila jsem dobrodružství. Malovali jsme. Paní Anna mě a Šárce dala bonbon. Mě dala slona na památku. Byl krásný. Namalovali jsme tři obrázky. Byla s náma i školka. Oni tam vystoupili a šli. Podávali jsme přání a byli moc rádi. Byla jsem ve skupině se Šárkou a šesti seniory. Kreslili jsme na konec všichni, ale musela jsem je přinutit. A vyšlo to :o) Když jsme tam šli se školkou, museli jsme mezi sebe někoho vzít. Vzaly jsme si Míšu Kotasovou (od Toma sestru).

setkání se seniory

MATOUŠ | 27.04.2012

Setkání se seniory je velmi dobré. Prospěje to nám i jim. Seznámil jsem se s panem Matoušem. Ten, když byl mladší, byl pošťák a každý den nosil poštu.A s panem Milanem. Pan Milan je Slovák. Ještě jsem se seznámil s paní Liduškou. Té se nikdy nechtělo kreslit, ale s námi kreslila. Celý program začal vystoupením malých školkáčů. Potom se přálo těm, kteří měli narozeniny. Jeden z oslavenců byl i pan Polok. Potom jsme šli kreslit. Nakreslili jsme basu a vesničku. Když to skončilo, šli jsme do školy. Na další setkání určitě půjdeme.

těším se

VERČA | 27.04.2012

Já jsem byla ve skupině s Jiřinkou, Olgou a Hildegardou. Byly tam ještě dvě paní, ale ty nám neodpověděly.Nakreslili jsme koně, tři vlaštovky a různé ozdoby. Nejprve jsme se museli v té skupině rozkoukat a pak jsme udělali tolik věcí. Líbilo se mi to a těším se na další setkání mezi seniory.

Přidat nový příspěvek